Тумани й «Атамани»

20:28, 17 сен 2019 , Новости Каменского
Тумани й «Атамани»

 

Поява в Кам’янському двох десятків автобусів «Атаман» супроводжується новим скандалом. Автобуси міська влада купила з порушеннями процедури закупівлі, пишуть органи державного фінансового контролю. «Атамани» придбані занадто дорого, звертає увагу містян один невгамовний депутат міської ради.


Обійшлись без лізингу

Намір придбати нові автобуси для того, щоб возити пасажирів без приватних перевізників, міська влада Кам’янського оголосила ще торік. С самого початку року посадовці на чолі з міським головою розповідали кам’янчанам: будемо розбудовувати міський комунальний пасажирський автотранспорт, щоб не залежати від примх приватних авто перевізників. Для цієї благородної мети представники влади зібрались придбати 30 нових автобусів, передати їх на баланс комунальному автопідприємству КАТП 042802. Це підприємство сьогодні займається вивезенням сміття старезними сміттєвозами, які забруднюють дороги міста технічними рідинами з протікаючої гідравліки. А відтепер КАТП ще й возитиме пасажирів новими автобусами.
Спочатку план міської влади щодо розбудови комунального пасажирського автопарку був такий. За 30 автобусів частково заплатити грішми, отриманими від ДМК як відступне за отруєне промисловими викидами повітря в місті. Меткомбінат мав дати на це 40 мільйонів гривень. Решту вартості машин планувалось покрити за рахунок лізингу. Тобто взяти автобуси вже зараз, а виплачувати за них поступово протягом 5 років. Кредит для лізингу посадовці хотіли взяти в Укргазбанку.
Але під кінець літа від лізингу довелось відмовитись, бо банк висунув такі умови, які міській владі не сподобались. Як пояснювали очільники міста, банк вимагає в розрахунках орієнтуватись не на нинішню вартість придбаних автобусів, а на те, скільки вони коштуватимуть на момент сплати. Вирішили обійтись без лізингу.
Влітку міськрада дозволила КАТП підписати договір про закупівлю 30 автобусів. І у серпні такий договір було підписано. Згідно документу, копії якого було оприлюднено в мережі інтернет, за 64 мільйони гривень придбано 30 автобусів.
І тут угоду починає огортати туманом таємниць. До міста приїхали всього 20 автобусів. Скільки місто заплатило за них – посадовці мовчать. А де ж ще 10? Керманичі пояснюють зменшення кількості нових машин тим, що довелось взяти стільки, на скільки вистачило грошей від ДМК.

Порушення процедури закупівлі?

«…виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель... » – пишуть вже у вересні 2019 року органи державного фінансового контролю, відслідкувавши договір КАТП з продавцем автобусів через електронну систему бюджетних закупівель «Прозорро».
Ось що виявив фінмоніторинг.
Комунальним підприємством Кам'янської міської ради «Кам'янське автотранспортне підприємство 042802» оголошено переговорну процедуру на закупівлю міських/громадських автобусів в кількості 30 одиниць очікуваною вартістю 64,8 мільйони гривень.
В обґрунтування застосування саме переговорної процедури, а не відкритих торгів, Замовник в особі КАТП послався на п. 2 cт. 35 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме – «відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи».
Позицію, що Замовник протиправно обрав переговорну процедуру для здійснення даної закупівлі, озвучив днями депутат міської ради Кам’янського Андрій Іванченко. За його версією, Замовник в особі КАТП свідомо вчинив дії для уникнення проведення відкритих торгів з метою закупівлі товару заздалегідь визначеного виробника без конкуренції та економії бюджетних коштів.

Як здихатись конкурентів

Попри заяви про безальтернативного продавця, Замовник був достатньо обізнаний, що в сфері закупівлі міських/громадських автобусів існує велика конкуренція між декількома виробниками, чия продукція сертифікована в Україні.
До оголошення зазначеної переговорної процедури в цьому ж році Замовник намагався провести відкриті торги на закупівлю міських/громадських автобусів в кількості 20 одиниць очікуваною вартістю 45 мільйонів грн. На відкриті торги Замовника щодо закупівлі 20 одиниць міських автобусів прийшли 4 учасника та запропонували автобуси трьох виробників:
ТОВ "АВТОГРАД-2007" з автобусом АТAMAN А092Н6 виробництва ТОВ «Черкаський автобус»;
ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ ДИНАТ ГРУП" також з автобусом АТAMAN А092Н6 виробництва ТОВ «Черкаський автобус»;
ТОВ "СУЧАСНІ ВАНТАЖІВКИ" з автобусом ZAZA10C3A виробництва ПрАТ «ЗАЗ»;
ТОВ "ТД "ЕТАЛОН АВТО" з автобусом ЕТАЛОН А08128 виробництва ТОВ «Чернігівський автозавод».
Крім цього, в публічних закупівлях активно пропонують ще й інші автобуси цього ж класу: Богдан А221.12 виробництва ДП «Автоскладальний завод №1» АТ «АК «Богдан Моторс», та МАЗ 206 виробництва ВАТ «Мінський автомобільний завод», що сертифікований в Україні.
Таким чином, конкуренція в сфері закупівлі міських автобусів більше ніж достатня, і це Замовнику було добре відомо. Але Замовник всіляко намагається уникнути конкуренції виробників при закупівлі автобусів для міста та придбати саме автобуси марки АТAMAN А092Н6 виробництва ТОВ «Черкаський автобус», для чого складає тендерну документацію з явно дискримінаційними для інших учасників умовами. Про цей скандал газета «Событие» писала ще у квітні цього року.
Підприємство «Еталон Авто» теж хотіло представити на тендер продукцію Чернігівського автозаводу - 70-місний автобус із спеціальним пристроєм для навантаження малорухомих людей. Але автобус виявився довшим на 0,5 метра ніж 9 метрів, зазначені як обмеження в умовах тендера. «… в Кам'янському їздять автобуси довгою 12 метрів, зі звисом довше нашого, і ніхто не скаржиться на перешкоди! У вашому тендері написані такі умови, що відсікають можливості в них брати участь - дивувався навесні Вадим Шкарупко, директор «Еталон Авто». Тому «Еталон Авто» звернувся до Антимонопольного комітету України зі скаргою. На вимогу АМКУ організатори конкурсу зняли деякі обмеження.
Але потім були введені обмеження за обсягом двигуна, які відсікли ще одного претендента на участь в конкурсі. Це завод ЗАЗ з 60-містним автобусом з низькою підлогою. «Виходить, що за вашими умовами тендеру підходить лише один варіант, - міркував В. Шкарупко. - Я не оцінюю, але виглядає так, як ніби умови написані під певного учасника тендера...»
На дискримінацію при організації тендеру скаржились інші автовиробники. Так, подавав скаргу в Антимонопольний комітет і ЗАЗ. Про це розповів В'ячеслав Сливка, представник торгового підприємства «Автек», що продає автобуси Запорізького автозаводу. «Нам ще в березні неофіційно сказали, що все вже вибрано і намагатися конкурувати марно», - ділиться В. Сливка враженнями про участь у тендері в Кам'янському.
Підхід з ознаками дискримінації Замовник застосував і при оголошенні відкритих торгів, що проходили в першому півріччі 2019 року: в результаті перекваліфікації Замовник до аукціону допустив з чотирьох учасників лише двох - тих, що пропонували автобус «Атаман». Допустили, не зважаючи навіть на те, що тендерні пропозиції таких учасників не відповідали тендерній документації, що і було встановлено рішенням АМК України від 24 червня 2019 року за скаргою ТОВ «ТД «Еталон Авто».
Після того, як Замовнику не вдалося обмежити конкуренцію при застосуванні процедури відкритих торгів, він оголосив переговорну процедуру, яка гарантовано привела його до закупівлі автобусів «Атаман» у певного продавця – ТОВ «Комтранскомплект». І без жодної конкуренції, і в обхід норм законодавства!

Чому б не купити дешевше?

Наслідком проведення переговорної процедури замість відкритих торгів стало придбання комунальним підприємством Кам'янської міської ради «Кам'янське автотранспортне підприємство 042802» автобусів за завищеною ціною.
Так, у лютому 2019 року ТОВ «Чернігівський автозавод» звернулося до міського голови м. Кам'янське з офіційною пропозицією придбання автобусів міського типу «Еталон А08128», за ціною 2,024 мільйони грн. за одиницю.
У березні 2019 року ТОВ «дім «Еталон Авто» офіційним листом теж звернулося до міського голови м. Кам'янське з пропозицією щодо зменшення ціни автобусів типу «Еталон А08128», запропонованої виробником. В листі ТОВ «Торговий дім «Еталон Авто» надав розрахунки та довів, що його пропозиція дозволить заощадити міському бюджету 8 млн. грн. тільки на вартості лізингу та взагалі за весь час проекту економія складе близько 11 млн. грн. ТОВ «Торговий дім «Еталон Авто» також запропонував за необхідністю встановити інформаційну систему, систему відео-спостереження за салоном з виводом на монітор (або без), відео-реєстрацію, підготувати до встановлення системи електронних квитків, доступ в інтернет.
Навіть ціна автобусів «Атаман» у відкритих тендерах була нижчою, ніж та, за якою Замовник придбав такі автобуси у постачальника-переможця.
Так, в переговорній процедурі Замовник витратив на придбання 30 одиниць автобусів 64,8 мільйони грн., що відповідає ціні у 2,16 мільйони грн. за одиницю. В той же час у відкритих торгах учасники пропонували такі ж самі автобуси за цінами від 2,12 до 2,16 мільйонів гривень.
«В Тростянці придбали такий самий автобус за 2,15 мільйони за один автобус завдяки торгам.
В Балаклеї придбали такий самий автобус за 2,16 млн. грн. За один автобус!» - написав у соцмережі депутат Іванченко. Зрозуміло, при замовлені 30 одиниць автобусів ціна за одиницю товару значно знижується.
Навіть при запропонованих цінах ТОВ «Чернігівський автозавод», без урахування можливого пониження вартості при проведенні аукціону, економія бюджетних коштів склала б понад 4 мільйонів гривень. Але міська влада, як бачимо, керується своїми таємничими резонами, а не інтересами роботодавців.

 

 

КОММЕНТАРИИ — 0


Популярное

Топ обсуждаемых