У «Нафтогазі» повідомили про стан готовності до опалювального сезону
Україна закупила газ на зиму в повному обсязі.
«На початок опалювального сезону рівень газу в сховищах досягне 21 млрд. куб. м, «Укртрансгаз» виконав 100% планових ремонтних і діагностичних робіт на українській ГТС і ПСГ, ми почали використовувати БПЛА для охорони об’єктів критичної (і не тільки) інфраструктури», – поінформував керівник «Нафтогазу» Андрій Коболєв.
Ми довго і сумлінно готувались до наступної зими - на початок опалювального сезону рівень газу в сховищах сягне 21 млрд. куб. м., Укртрансгаз виконав 100% планових ремонтних та діагностичних робіт на українській ГТС та ПСГ, ми почали використовувати БПЛА ддя охорони об‘єктів критичної (і не тільки) інфраструктури.
Але є ще одне критично важливе завдання, де зусиль одного Нафтогазу буде недостатньо для досягнення навіть мінімально прийнятного результату.
Анбандлінг.
Якщо ми не завершимо анбандлінг до кінця цього року – Україну звинуватять у всіх проблемах наступної зими (а я бачу велике бажання з російського боку провести чергове випробування газового ринку ЄС та України на міцність, як це було в січні 2009 року).
Саме тому, на 1 січня 2020 року, маємо сформувати незалежного, сертифікованого, інституціонально здатного та фінансово стійкого оператора ГТС.
Сьогодні на майданчику "Українського газового форуму" обговорили виклики, які постають перед Україною в контексті анбандлінгу Нафтогазу.
На чому хотілося б акцентувати? Анбандлінг неможливо завершити без повного і реального впровадження європейських норм на українському ринку газу. Під реальним я маю на увазі, що правила повинні бути не лише задекларовані на папері. Їх мають дотримуватися всі учасники ринку, регулятор, уряд, Нафтогаз, новий оператор – всі ми.
Про які саме елементи законодавства йдеться?
В першу чергу, це ухвалення Мережевих кодексів, які б повністю відповідали європейським нормам. Важливо пам’ятати, що 27 додаток до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС чітко визначає – необхідно перекласти європейські регламенти та впровадити їх в незмінному вигляді.
Такий підхід – оптимальний, оскільки ці документи вже пройшли випробування часом на багатьох європейських ринках. Їх пряме впровадження – найпростіший шлях зробити Україну частиною європейського ринку газу. Це потрібно не лише заради майбутнього транзитного контракту, а й для досягнення прозорості та ефективності на українському ринку газу.
Окрім кодексів необхідно прийняти тарифну методику та методику розподілу потужності, змінити ще орієнтовно 40 регуляторних актів.
Всі пропозиції щодо змін – вже підготовлені за участі міжнародних консультантів.
Вкрай важливо вирішити проблему тепловиків. Не секрет, що ці споживачі накопичують борги та не мають стимулів належно розраховуватися – адже, згідно законодавства, їх неможливо відключити. Як результат – маємо мільярдні розбаланси в операторів газорозподільчих мереж, а борг облгазів перед оператором ГТС вже сягнув 38 млрд грн. Ринок, на якому таке відбувається – не можна назвати європейським.
Щоб вирішити цю проблему, Нафтогаз згоден перейти до моделі, за якої ми, як велика державна компанія, братимемо відповідальність за відбори всіх тепловиків. Водночас, в законодавстві необхідно передбачити дуже простий принцип – якщо по завершенню сезону тепловик не розрахувався за відібраний газ, кошти списуються з місцевого бюджету. Тоді буде стимул у муніципальних тепловиків розраховуватися, а у місцевої влади - контролювати комунальні підприємства.
Такий механізм дозволить нам збалансувати стосунки з тепловиками, та завершити впровадження європейських кодексів на ринку газу.
Відтак, маємо багато роботи для всіх стейкхолдерів – Верховної Ради, НКРЕКП, уряду, Мінекоенерго та для Нафтогазу. Кожному з нас необхідно зробити кроки, які раніше відкладали, або на які не зважувалися. Часу до кінця року – небагато, проте ми маємо всі можливості та просто зобов’язані встигнути. Це однаково важливо як для наведення ладу на внутрішньому українському ринку газу, так і для якісного завершення анбандлінгу, збереження Україною транзиту газу.
ПС хотів ще додати фото БПЛА, але безпека відмовила:(
Популярное
Як працюватиме громадський транспорт в Кам'янському на Великдень та у поминальні дні
11:17, 1 май 2024
У Кам'янському відбулось засідання щодо пошкоджених внаслідок російських обстрілів будинків
08:37, 1 май 2024
19:09, 9 июл 2024
Топ обсуждаемых
КОММЕНТАРИИ — 0