Коли та як має проводитись повірка лічильника газу

09:00, 26 май 2021 , Новости Каменского
Коли та як має проводитись повірка лічильника газу

Періодична повірка проводиться для встановлення придатності до застосування лічильників газу, які перебувають в експлуатації. Міжповірочний інтервал становить 2 або 8 років. Це залежить від типу лічильника і виробника. Цей інтервал зазначений у паспорті вашого приладу.

Як має відбуватись повідомлення споживача про повірку лічильника?

Виконавець за місяць до настання строку проведення періодичної повірки засобу вимірювальної техніки інформує про це споживача шляхом надсилання повідомлення рекомендованим листом з повідомленням про вручення або в інший спосіб, що підтверджуватиме отримання його споживачем.

Якими мають бути дії споживача?

Споживач забезпечує у зазначений в повідомленні строк доступ представника виконавця до засобу вимірювальної техніки. Якщо з якихось причин споживач не може забезпечити доступ у квартиру, то він не пізніше ніж за 10 календарних днів до настання такого строку інформує про це виконавця шляхом надсилання рекомендованого листа з повідомленням про вручення або в інший спосіб, що підтверджуватиме отримання виконавцем відповідної інформації.
Подбайте, щоб у момент відвідування представниками газорозподільної компанії ви були вдома не одні. Перевіряйте посвідчення газовиків перед тим, як запустити їх до себе додому. Зняття лічильника на перевірку відбувається в присутності споживача. При необхідності розпломбування лічильника складається спеціальний акт про це, який підписує споживач.

Будьте уважні до дій газовиків. Фіксуйте виявлені за їхніми словами порушення. Після установки назад повіреного лічильника газівники опломбують його, про що складається акт, який повинен підписати споживач. Якщо після проведення робіт ви відчуваєте запах газу в квартирі, терміново телефонуйте в 104!

На кого покладається відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту побутового лічильника газу?

Відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтажу, транспортування та монтажу) ЗВТ (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну енергію і газ), що є власністю фізичних осіб, спільною власністю співвласників багатоквартирного будинку, покладається на суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро- і газопостачання.
У разі пропущення терміну періодичної повірки лічильника газу з вини Оператора ГРМ об’єм спожитого природного газу по об’єкту побутового споживача за відповідний період визначається за фактичними даними лічильника газу, за яким пропущений термін повірки.

За чий рахунок має відбуватись повірка та ремонт лічильників газу?

Відповідно до Закону «Про метрологію та метрологічну діяльність» періодична повірка, обслуговування та ремонт лічильників газу здійснюються за рахунок суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро- і газопостачання. Це стосується навіть тих лічильників, що є власністю фізичних осіб або спільною власністю співвласників багатоквартирного будинку.

Як відбувається нарахування на період повірки?

На період зняття лічильника газу для проведення періодичної повірки Оператор ГРМ встановлює лічильники газу з обмінного фонду.

При цьому:
☑ якщо знятий лічильник газу належав Оператору ГРМ: встановлений на його місце лічильник газу з обмінного фонду стає розрахунковим, що оформлюється відповідним актом, та надалі розрахунки зі споживачем здійснюються згідно з його показаннями;
☑ якщо на період зняття лічильника газу на періодичну повірку неможливо встановити інший, розрахунки зі споживачем здійснюються залежно від середньомісячного (середньодобового) обсягу споживання природного газу за аналогічний період (опалювальний або міжопалювальний) попереднього року або фактичний період споживання (опалювальний або міжопалювальний), якщо він становить менше 6 місяців.

Лічильник визнано непридатним: що робити?

Дуже часто представники “Дніпропетровськгаз” повідомляють про те, що лічильник не пройшов повірку і наголошують на тому, що споживач має сам придбати новий лічильник або оплатити його вартість. У такій ситуації нагадуємо про те, що Постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2019 року № 63 “Деякі питання споживання природного газу побутовими споживачами” рекомендовано операторам газорозподільних систем забезпечити встановлення індивідуальних лічильників природного газу за заявами побутових споживачів.

Ключове – за заявами! Це означає, що споживач може написати заяву щодо встановлення індивідуального лічильника газу за кошти суб’єкта господарювання, того ж Дніпропетровськгаз.

Звертаємо увагу і на Постанову НКРЕКП – Національної комісії що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та житлово-комунальних послуг від 30.09.2015 № 2494. Це Кодекс газорозподільних систем.

Розділ 8 містить наступну норму:
«У разі прийняття Оператором ГРМ рішення про недоцільність проведення ремонту лічильника газу Оператор ГРМ зобов’язаний протягом 15 робочих днів після результатів проведення періодичної повірки (але не пізніше двомісячного строку після зняття лічильника газу на періодичну повірку) безкоштовно встановити власний розрахунковий лічильник газу (аналогічного типорозміру) для подальших комерційних розрахунків і в цей самий строк повернути побутовому споживачу його лічильник газу та письмово повідомити споживача про результати проведення періодичної повірки і прийняте рішення щодо недоцільності ремонту лічильника газу. У такому разі побутовий споживач не може відмовитись від встановлення лічильника газу Оператора ГРМ».

Якими мають бути дії споживача?

Якщо вас вимагають встановити за власний кошт новий:
☑ зафіксуйте, хто саме (попросіть посвідчення, це варто робити при будь-яких діях працівників у вашому житлі або спитайте прізвище оператора);
☑ напишіть письмове звернення до газорозподільної компанії (АТ «Дніпропетровськгаз») і повідомите про те, що з вас вимагають гроші;
☑ посилаючись на Закон «Про метрологію та метрологічну діяльність» попросіть забезпечити виконання ремонту вашого газового лічильника за рахунок суб’єкта господарювання, а отже – газопостачальної компанії АТ «Дніпропетровськгаз» або встановити індивідуальний лічильник;
☑ звернення передайте або особисто, отримавши дату і номер вхідного документа, або рекомендованим листом поштою.

А як же з компенсацією?

Якщо вам пропонують встановити лічильник за власний рахунок, знайте, фізичні особи (населення) можуть (А НЕ МАЮТЬ) самостійно забезпечити встановлення індивідуальних приладів обліку природного газу (індивідуальних лічильників) з подальшою компенсацією таких витрат за рахунок коштів, які ними сплачуються за тарифом на розподіл природного газу.
Порядок і розміри компенсації витрат на придбання та встановлення індивідуальних приладів обліку природного газу для споживачів природного газу – фізичних осіб (населення) мають встановлюватись Кабінетом Міністрів України.

АЛЕ станом на жовтень 2020 року окремого Порядку про порядок і розміри компенсації на придбання індивідуальних лічильників газу Кабінетом Міністрів не прийнято.

 

ПОРАДА:
Радимо вам писати письмове звернення на адресу АТ «Дніпропетровськгаз» та просити встановити новий лічильник за кошти суб’єкта господарювання, як це передбачено розділом 8 Кодексу газорозподільних систем.

Лист направляйте поштою з повідомленням про вручення на адресу: в Головне відділення - м. Дніпро,  вул. Шевченко, 2, або до відділення в м. Кам’янське, вул. Лісопільна, 8-А. Тел. (056) 78-70-104, (067) 00-90-104.  Ел. пошта: contact@dp.104.ua

 

До кого звертатися в разі порушень з боку газовиків

 

НКРЕКП (Національна комісія, що здійснює регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг): 03057, м. Київ, вул. Смоленська, 19, 044-204-48-27, ел. пошта: box@nerc.gov.ua.

держпродспоживслужба  - м. Київ, ул. Бориса Грінченка, 1, ел. адреса: head@consumer.gov.ua.

КОММЕНТАРИИ — 0


Популярное

Топ обсуждаемых